24 Kasım 2013

Kitap ve Yazar Önerileri

"Eğleniyo muyuz gençler" adlı çok kullandığım giriş cümlem bu yazımda da giriş cümlesi olsun öyleyse..
Uzun bir aradan sonra blogumun "Derslerden öğrendiğim kadarıyla bloglar günlük olur imiş benimki senelik olduğundan ötürü adını Feriha koyuyorum :(" 
Evet bunu da derslerden öğrendim. Dikkat toplamak için küçük sürprizler yapılabilirmiş :(
Herneyse evet ne diyorduk;
Uzun bir aradan sonra blogumun "bir kaç yıl sonra utanılacak sayfalarına" bir yenisini daha eklemeye karar verdim.
Film izlemeyi kitap okumaya tercih etsem de kitapların yeri bende hep ayrı olmuştur. Şimdi buraya entel entel açıklamalar yapmaya gerek yok. Kitap okumak kafa açar, uyandırır, geliştirir.
Öncelikle kitap tavsiyesinde bulunacak kadar yetkili bi ağbi misin diye soran eleştiri manyaklarını görüyorum. Değilim. 
Blog yazarlarının çoğu "uzun yazarsam okuyucular kaçar mı?" tribine girer. Bende girerim. Hemde çok girerim. O yüzden kısa tutmaya çalışacağımdan şüpheniz olmasın.
Aslında kitap tavsiyesinden çok yazar tavsiyesi yapacağımı da baştan belirteyim.
Tavsiyelerimden bazıları arkadaş tavsiyesi, bazıları da popi kültürde sıkça rastladığım kitaplar/yazarlar. Bir kısmı ise bizzat benim tavsiyelerim ve daha önce tavsiye ettiklerim tarafından beğenilmiş kitaplar/yazarlar. Aralarındaki ayrımı zaten anlarsınız diye umuyor ve başlıyorum;

Açlık Oyunları (Suzanne Collins)
Yaklaşık 4 sene önce bir gece, radyo programında (Matrax) öve öve bitirilemeyince ertesi gün sabahtan gidip aldığım kitaptır kendisi. Çok sürükleyici, macera türünde bir kitaptır ve aslında 3 kitaplık bir seriden oluşur. Ben sadece ilk kitabını okudum o ayrı :D Suzanne Collins'in efsane olmasını sağlamıştır bu seri efenim. Unutmadan bu aralar serinin 2.kitabı vizyonda..

Hayvan Çiftliği ve Elim :(

Bin Dokuz Yüz Seksen Dört 
ve Hayvan Çiftliği (George Orwell)


Aslında kitaplardan sadece birini yazacaktım, diğerinden de bu bölümde bahsedecektim ama kıyamadım. Her iki kitapta siyasi türde efsanedir. Hatta "Bin Dokuz Yüz Seksen Dört" okuduğum kitaplar arasında favorim olabilir. Burada da bir öncekinde olduğu gibi kitapları değil yazarı tavsiye ediyorum aslında. Eğer politik kitapları seviyorsanız George Orwell'in diğer kitaplarını da okumalısınız. ( Politik kitapları sevmesenizde o ağır üslub burada olmadığı için rahatlıkla okuyabilirsiniz. Ayrıca kitapları incedir :D ) Siyasi zekasına hayran kalınası yazarın en beğenilen bu iki kitabı ellerinizden öper.





Şirketimizin kitaplığından Dan Brown serisi


Da Vinci Şifresi (Dan Brown)

Yine bir yazar tavsiyesi : Dan Brown
Aslında yazar için New Bilişim'in tavsiyesidir desek daha doğru olur. Şirketçe Dan Brown fanıyız da.
Resimde gördüğünüz kitapların hepsini okumadım ama okuyanların yorumlarını bildiğim için gönül rahatlığıyla söylemeliyim ki her kitap ayrı bir dünya.
Dan Brown hakkında fazla bir yorum yapmaya gerek duymadan sadede geleyim. Gerilim türüne ilgiliyseniz sizi böyle alalım.





En Son Yürekler Ölür (Canan Tan)
Konusu aşk olan romanlara karşı meraklıysanız size de bir yazar tavsiyesinde bulunayım. En Son Yürekler Ölür'ü okumuş ve beğenmiştim. Ardından da Yüreğim Seni Çok Sevdi'yi okudum, onu da beğendim. (Tabi bunlar seneler önceydi) Ama o günden sonra duygusal roman okumaz oldum. Yine de Canan Tan'ın her kitabının ayrı tadlar vereceğini düşünüyorum. Okuyun, okutun.

Kümesteki Kartal Neden Uçamaz? (Burak Büyükdemir)
Girişimci ruhlu arkadaşları da unutmayalım. Hayalleri olan ama peşinden gidecek cesareti olmayan arkadaşlar için geliyor bu tavsiyem. Başarılı bir girişime giden yolda başucu kitabınız olabilir.

Kardeşimin Hikayesi (Zülfü Livaneli)
Bu bir kitap tavsiyesi mi yoksa yazar tavsiyesi mi bende bilmiyorum. Kitap hakkında şunu söyleyebilirim. Çok değişik bir konusu var ve bildiğiniz aşk romanlarından çokça farklı.

..
Vee
Bitti :(

Yazıma başlarken kafamda bir sürü kitap dönüyordu. Yazı bitti hala dönüyorlar. Anlayacağınız özetin özetini çıkardım. Yoksa Orhun Yazıtlarına kadar gidiyordum. Bu kıyağı herkes yapmaz.
Tavsiyelerim burada bitiyor. Umarım işe yararlar.

Ben Kitap ve tavsiye kelimelerini kaç kere kullandığımı saymaya gidiyorum, grşrz .s

Yasal Uyarı : Tavsiyelerimde 100 Temel Eserden, Stephen King'ten veya Yüzüklerin Efendisi gibi efsane filmlerin efsane romanlarından göremiyorsanız telaş yapmayın.
Milyonlarca olan şeylerden milyonlarca tavsiye yapamamak kötü tabi :(

Not : Toplu taşımada kitap okuyanlar candır.




1 yorum :

  1. Merhabalar 😇

    İzninizle, sadeleşme üzerine kitap önerilerinden oluşan blog yazımı sizlerle paylaşmak isterim: https://www.tarz2.com/sadelesme-uzerine-kitap-tavsiyeleri

    Keyifli okumalar dilerim.

    YanıtlaSil