09 Ağustos 2014

Alanya Hüsranı

Selam.
Bu yazı biraz günlük, biraz gezi yazısı niteliğinde olacak.

Bayramı biraz uzatıp bolca tatil yaptım. 3 gün Alanya, 1 hafta da Karadeniz Turu adı altında bir gezi planlamıştık. Bu yazımda Alanya'dan bahsedeceğim sadece.

Öncelikle İstanbul'dan önce Alanya'ya, oradan da Ordu'ya gittiğimi ve tabi ki geri İstanbul'a döndüğümü göz önüne alınca yaklaşık olarak bir Türkiye turu yapmış olmanın verdiği gözlem fırsatı ile yazımda kişisel görüşlerime çokça yer vereceğim.

Alanya aslında çok güzel bir yer - diyeceğimi düşünerek gittiğim Alanya'da tam olarak hiçbir şey yok. Alanya maceram otogara indikten sonra bindiğim taksici görünümlü dolandırıcıyla başladı. (otobüs yolculuğuna verdiğim parayı taksiciye de verdim diyebilirim) Hayatımda ilk kez yol bilmeyen taksici gördüm üstelik gideceğimiz yer 5-6 km. uzaklıktaydı. Neyse ki ayfonumuz (ehem) vardı.
Otel hakkında bir şey demek istemiyorum çünkü otel seçimi ile Alanya değerlendirmesi yapmak yanlış olacak. Ama otelde kötüydü.
Denizi (abartmıyorum) gözlerimi açamayacağım kadar tuzlu ve de kirliydi.
Havası boğuktu.
Esnafı/insanı kabaydı. (Tek tük değil babadan oğula böyle)
Yol bilmeyen taksiciden sonra hayatımda ilk kez sarhoş olan barmen görme tecrübesini de Alanya'da yaşadım.
Üstsüz güneşlenen insanlar, her esnafın zevkle sattığı artık beni kusturacak duruma getiren bereket tanrısı heykelleri ve otellerin her gece müşterileri striptiz kulüplerine götürmesi gibi alışık olmadığım durumlarla karşılaştım.
Alanya'da Almanca konuşmaya çalıştığım Alman bebeleri saymazsak iki kişiyle diyalog kurdum. (Bebeleri deniz derin değil diye kandırmıştım, atlamışlardı ahahahah)
Bunlardan biri beni oyun oynarken görüp aynı oyunu oynadığı için muappet eden bebeydi ki gerçekten 16 yaşlarında falandı ama her gece striptiz kulübe gidenler arasında onun da olması üzücü tabi :D
Diğeri de İstanbul'da Hukuk okuduğunu öğrendiğim Canan adlı arkadaştı. O ve sohbeti olmasa Alanya tatili bitmeyecekti.
Bir kalesi, bir mağarası dışında Alanya'da gerçekten hayat yok. Eğer bu yazıya bir Alanyalı denk gelirse kusura bakmasın..
Bu hayal kırıklığıyla sonuçlanan Alanya tatilinden sonra ikinci yazımda Ordu'dan bahsedeceğim.
Takipte kalın :D



0 yorum :

Yorum Gönder